back

Діє спрощений механізм надання житлових субсидій

04 серпня 2010

Нещодавно постановою Кабінету Міністрів України внесено зміни до порядку призначення субсидій для населення. Даною постановою вводиться спрощений механізм надання житлових субсидій на оплату комунальних послу, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива. Яким чином призначаються субсидія, які документи потрібно подати для її оформлення і куди мають звертатися жителі Чернігівського району – на ці та інші питання в рубриці «Працюємо для людей» відповідає Валентина Лугова, начальник управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації.

Що таке субсидія і які умови її призначення?

Субсидія – це різниця між розміром плати за житлово-комунальні послуги у межах норм споживання з урахуванням пільг і обсягом визначеного Кабінетом Міністрів України обов`язкового відсотка платежу.

Сім`ям, які складаються лише з пенсіонерів та інших непрацездатних громадян обсяг обов`язкового відсотка платежу - 10% (до введення в дію урядової постанови - 15 %) сукупного доходу. Сім`ям, в складі яких є працездатні особи, обсяг обов`язкового платежу - 15 % (раніше було 20%) сукупного доходу.

Які документи необхідно подати для оформлення субсидії?

Сім`ї, в складі яких є лише пенсіонери та інші непрацездатні громадяни, для призначення субсидії заповнюють лише Заяву та Декларацію за наданим зразком. Якщо разом з пенсіонерами зареєстровані особи працездатного віку – до Заяви та Декларації додаються довідки про їх доходи за попередні 6 місяців (чи за попередній календарний рік у разі звернення за субсидією на тверде паливо).

Чи можна звертатися за призначенням субсидій, якщо є борги з оплати житлово-комунальних послуг або площа перевищує встановлені нормативи?

Наявність заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг не є перешкодою для одержання субсидій.

Якщо площа будинку (квартири) перевищує встановлені нормативи (21 кв.м. на особу та додатково 10,5 кв. м. на сім`ю), громадяни мають можливість звернутися до комісії при райдержадміністрації, яка розгляне можливість надання субсидії на площу, що перевищує вказані нормативи.

Чи потрібно звертатися до управління, якщо громадянин вже користується субсидією?

Якщо сім`я користується субсидією, їй не потрібно звертатися до управління, за новими умовами субсидія буде перерахована автоматично.

В яких випадках може бути відмовлено в призначенні субсидії?

Відмовлено в субсидії може бути у випадках:

1. Якщо громадянин не є власником житла.

2. Якщо у житловому приміщенні зареєстровані громадяни працездатного віку, які не мають трьох повних місяців зайнятості перед місяцем звернення.

3. Якщо житлове приміщення здається за договором у найм або в оренду.

4. Якщо у володінні (користуванні) хоч одного зареєстрованого (або їх чоловіка, дружини, неповнолітніх дітей) більше одного житлового приміщення та загальна сума площ перевищує нормативи.

5. Якщо у володінні (користуванні) хоч одного зареєстрованого (або їх чоловіка, дружини, неповнолітніх дітей) більше одного транспортного засобу.

6. Якщо не пройшов рік від дня придбання житла.

7. Якщо протягом 12 місяців перед місяцем звернення здійснена купівля земельної ділянки, житлового приміщення, транспортного засобу, оплачено навчання на суму, що перевищує десятикратну величину прожиткового мінімуму.

8. Якщо після звернення виявлені додаткові джерела для існування, які не задекларовані.

Як виняток, на підставі акту обстеження матеріально-побутових умов сім`ї субсидія може бути призначена рішенням районної комісії.

Який порядок звернення громадян для оформлення субсидії?

Сім`я, в складі якої є пенсіонери, заповнює Заяву та Декларацію (зразки Заяви та Декларації, до яких додається конверт для безкоштовної їх пересилки, надсилатимуться Пенсійним фондом України кожному пенсіонеру), в разі необхідності – довідку про доходи, та надсилає їх до управління праці та соціального захисту Чернігівської райдержадміністрації за адресою: м.Чернігів, пр-т Миру, 116,а.

Також для оформлення документів на субсидію можна звертатися до місцевих органів самоврядування: в кожній сільській та селищній раді буде визначено уповноважених осіб, які збиратимуть та централізовано передаватимуть відповідні документи в управління праці ат соціального захисту населення райдержадміністрації.

І, нарешті, жителі населених пунктів Чернігівського району можуть особисто звертатися для оформлення субсидій в управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації.

Куди можна звернутися, якщо виникають питання щодо призначення субсидій?

Звернутися можна особисто в управління праці та соціального захисту населення райдержадміністрації за адресою: м.Чернігів, пр-т Миру, 116а, кімнати 2,3, до виконкомів сільських та селищних рад і за телефоном «гарячої» лінії 724-104.