back

Відбулося засідання координаційної ради з питань безпеки дорожнього руху

23 липня 2020

 

 

 Утрати більші, ніж на війні. Штраф понад 10 тисяч гривень нікого не зупиняє.

  Йдеться про дорожньо-транспортні пригоди на території Чернігівського району й області. В останні роки спостерігається стійка тенденція зростання їхньої кількості. А статистика дійсно разюча: за січень-червень 2020-го, сталося ДТП на 11%, ніж торік, а кількість загиблих збільшилася на 55%.
  Лише за останній місяць в області складено 3287 протоколів на порушників правил дорожнього руху, а це за грубими підрахунками – понад 300 в день! Притягнуто до відповідальності 192 водіїв та 606 пішоходів.
  Ці дані були озвучені на нараді голови Чернігівської районної державної адміністрації Сергія ЖУРМАНА, що відбулася за участі народного депутата України Олега СЕМІНСЬКОГО та голови Чернігівської районної ради Олександра ЛАРЧЕНКА.

   Найбільше ДТП стається на трасі міжнародного значення М01 «Київ-Чернігів-Нові Яриловичі». Вражаючі дані навів командир батальйону патрульної поліції Роман Шатило. Інспектор відділу зв’язків із громадськістю Тарас Тарасевич поінформував про профілактичну роботу в цьому напрямку. А мета наради – визначити больові точки й скоординувати зусилля для поліпшення ситуації.
  Статистику по Чернігівському району надав начальник районного відділу поліції Ігор Євдокимов. На цей час скоєно 58 ДТП, троє загиблих, майже всі винуватці перебували у стані алкогольного сп’яніння.
  – Не зупиняє ані штраф 10 тисяч 200 гривень, ані позбавлення прав на рік, – каже начальник поліції.
Одним із запобіжних заходів може стати відеофіксація правопорушень. На Київщині наразі триває пілотний проєкт, коли відеокамери фіксують, приміром, перевищення швидкості, а порушник отримує повідомлення про це й сплачує штраф. На думку начальника поліції, такі камери спостереження й відповідне програмне забезпечення було б доцільно встановити на дорогах Чернігівського району.
  – Треба максимально зосередити зусилля, щоб запобігти дорожньо-транспортним пригодам, учасниками яких стають пішоходи та велосипедисти, – зазначив народний депутат України Олег Семінський.
  Учасники наради заслухали доповіді щодо питання безпеки дорожнього руху в навчальних закладах Чернігівського району, зокрема, перевезення учнів шкільними автобусами, профілактичні заходи, що відбуваються. А також про стан справ у територіальних громадах, доповідачі акцентували увагу на проблемних моментах. А це переважно – поганий стан дорожнього покриття між населеними пунктами; стан придорожніх смуг, де не видаляється поросль; наявність аварійних дерев, ліквідувати які місцева влада не має права.
  Ділянка траси М01, що перетинає Чернігівський район із півночі на південь, дійсно є однією з найбільш проблематичних. Головний лікар Чернігівської ЦРЛ Дмитро Руденко навів  статистичні дані: лише за цей рік під колеса автівок потрапило понад 70 осіб, які проживають в Іванівській сільській раді.
  Згадали трагічну подіє тогорічної давнини, коли маршрутний автобус збив 15-річну дівчинку. Але на трасі багато водіїв перевищують допустиму швидкість, а пішохідні переходи освітлюються не всі: Служба автомобільних доріг посилається на брак коштів.
  Іванівський сільський голова Сергій Гарус навів приклад, як у Количівці збили людину прямо на пішохідному переході. Каже, що торік на сесії сільської ради було ухвалено програму профілактики протидії правопорушенням, згідно з якою виділено 400 тисяч на встановлення системи відеоспостереження. Наразі готують приміщення, обладнання й сподіваються, що до нового навчального року систему буде встановлено.
  Прозвучала наболіла для багатьох проблема руйнування доріг місцевого значення великоваговим транспортом, який перевозить зерно, ліс і т. п.   Трохи ліпше стан справ у Михайло-Коцюбинській ОТГ, про що розповів заступник голови Віктор Єрема. Хоча тут потребує ремонту дорога Андріївка-Довжик.
 – Наші люди виходили цьогоріч і перекривали трасу, вимагаючи відремонтувати дорогу, що йде через село, – розповіла заступниця Киїнського сільського голови Людмила Хомазюк. – У нас же немає навіть тротуарів, шкільне подвір’я виходить прямо на проїжджу частину, хоч і встановлено обмежувач, але…
  Зверталися депутати в обласне управління з проханням встановити два обмежувачі руху, так звані «лежачі поліцейські» біля навчального закладу.  Відповіли, мовляв, ухвалюйте програму, виділяйте кошти, тоді й встановимо. А так грошей немає.
  Систематизувати озвучену проблематику й передати в обласну адміністрацію – таке доручення дав голова Чернігівської РДА.
Доповідь представника управління капітальних доріг Чернігівської ОДА Сергія Журмана не задовольнила: прозвучала інформація, що стосується області, а про район – ні. Доручив звернутися в управління, щоб надало розгорнуту інформацію по Чернігівському району.
Здивував, а багатьох і обурив, принцип розподілу коштів і визначення пріоритетних для ремонту доріг. Виявляється, за рік у одному районі ремонтується одна дорога! При тому не та, яку просить місцева влада, а яку визначать.
  – Тому з Шибиринівки до Москалів дорога вельми якісна, а от до самої Шибиринівки не доїдеш, – прокоментував голова районної ради Олександр Ларченко.
Прозвучали пропозиції передусім звертати увагу на ті, де курсують шкільні автобуси, нагадали про потреби ремонту ділянок Слобода-Буда Іванівської ОТГ, Киселівка-Петрушин та інші.
  – У нас на дорогах гине більше людей, ніж на війні, – сказав у своєму виступі головний лікар Чернігівської ЦРЛ Дмитро Руденко.
 На його думку, цій проблемі варто приділяти більше уваги. Приміром, на лікування коронавірусної інфекції в Чернігівському районі було акумульовано з різних джерел до 10 мільйонів гривень, проліковано 24 хворих, один померлий. А ситуація з жертвами ДТП набагато гірша.
 Крім того, 80% із постраждалих на дорогах перебували у стані алкогольного сп’яніння. Наразі в реанімаційному відділенні четверо хворих, у трьох із них – алкогольний психоз. А щоб провести правильну діагностику, встановити, чи порушення викликані алкоголем, чи, приміром, травмовано головний мозок, треба визначити рівень алкоголю в крові. Та багато відмовляється від такого аналізу, мовляв, такі дослідження мають проводитися в нарколабораторіях.
  – Звертаюся до народного депутата із проханням на законодавчому рівні узаконити питання можливості проведення аналізу на вміст алкоголю медичними закладами, – сказав Дмитро Руденко до Олега Семінського.
Ще однією пропозицією головного медика Чернігівського району було зобов’язання учасників дорожнього руху – пішоходів та велосипедистів, особливо дітей, – темної пори доби мати на одязі сітловідбивальні елементи.
  Підбиваючи підсумки наради, Сергій Журман зазначив, що для профілактики й запобігання дорожньо-транспортним пригодам на території Чернігівського району варто вирізнити й зосередити роботу відповідних служб у кількох напрямках, а це впорядкування дорожніх знаків; встановлення освітлення, зокрема, на пішохідних переходах, а також «лежачих поліцейських»; подальше оснащення автошляхів камерами спостереження; видалення зелених насаджень уздовж трас тощо.
Також голова Чернігівської райдержадміністрації зазначив, що викликає обурення, коли наради з такої важливої проблематики ігнорують керівники громад.
  – Проблеми Чернігівського району цікавить, приміром, народного депутата Олега Семінського, який неодноразово бере участь у наших заходах, за власної ініціативи став куратором Чернігівського району. А от деякі народні обранці місцевого самоврядування не знайшли можливості приїхати самі або надати представника. А ми ж не особисті питання тут обговорюємо! – вказав Сергій Журман.
 Того дня не були присутні на нараді представники Олишівської, Киселівської, Гончарівської Хмільницької ОТГ, Боровиківської, Вознесенської, Пакульської сільських рад.
 Не було представників і служби автомобільних доріг у Чернігівській області. Цікаво, яка цьому причина – зверхність чи небажання почути правду?
 

Наталка СОЛОДАШКО