back

ПОРЯДОК РЕЄСТРАЦІЇ ГРОМАДСЬКИХ ОРГАНІЗАЦІЙ

17 серпня 2012

Документи, що подаються для реєстрації громадської організації:

Згідно зі статтею 15 Закону України "Про об’єднання громадян" та пункту 3 "Положення про прядок легалізації об’єднань громадян", затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 26 лютого 1993 року № 140, до реєструючого органу подається заява встановленого зразка, підписана не менш як трьома засновниками об’єднання громадян або їх уповноваженими представниками. Їхні підписи повинні бути засвідчені в установленому порядку.

До заяви додаються:

1) статут (положення) в двох примірниках. Статут повинен містити:

назву об’єднання громадян (повну, а також скорочену відповідно до частини третьої статті 12 цього Закону), його статус та юридичну адресу;

мету та завдання об’єднання громадян;

умови і порядок прийому в члени об’єднання громадян, вибуття з нього;

права і обов’язки членів (учасників) об’єднання;

порядок утворення і діяльності статутних органів об’єднання, місцевих осередків та їх повноваження;

джерела надходження і порядок використання коштів та іншого майна об’єднання, порядок звітності, контролю, здійснення господарської та іншої комерційної діяльності, необхідної для виконання статутних завдань;

порядок внесення змін і доповнень до статутного документа об’єднання;

порядок припинення діяльності об’єднання і вирішення майнових питань, пов’язаних з його ліквідацією.

У статутному документі можуть бути передбачені інші положення, що стосуються особливостей створення і діяльності об’єднання громадян, зокрема, слід враховувати вимоги:

статті 3 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців", згідно з якою об’єднання громадян набувають статусу юридичної особи лише з моменту їх державної реєстрації у порядку, встановленому цим Законом;

частини шостої статті 15 Закону України "Про об’єднання громадян" та частини третьої статті 4 Закону України "Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб – підприємців", якими встановлено, що зміни до установчих документів юридичної особи підлягають обов’язковій державній реєстрації шляхом внесення відповідних змін до записів Єдиного державного реєстру;

2) протокол установчого з’їзду (конференції) або загальних зборів, які прийняли статут із зазначенням рішення про заснування громадської організації та затвердження статуту (положення), рішення про вибори керівних та контролюючих органів;

3) відомості про склад керівництва центральних статутних органів (із зазначенням прізвища, імені, по батькові, року народження, місця постійного проживання, посади (заняття), місця роботи);

4) дані про наявність місцевих осередків, підтверджені протоколами конференцій (зборів);

5) документ про сплату реєстраційного збору.

6) відомості про засновників об’єднання громадян або спілок об’єднань громадян (для громадян - із зазначенням прізвища, імені, по батькові, року народження, місця постійного проживання; для спілок об’єднань громадян - назви об’єднання, місцезнаходження вищих статутних органів, а також доданням копії документа про легалізацію);

У разі надання під юридичну адресу займаної квартири подаються довідка про склад сім’ї та заяви повнолітніх членів сім’ї про свою згоду.

7) реєстраційну картку — форма № 1 на проведення державної реєстрації юридичної особи, утвореної шляхом заснування нової юридичної особи.

Усі дані підписуються особою, що очолює центральний статутний орган місцевої громадської організації, на реєстрацію якої подані документи.

За результатами розгляду документів приймається рішення про реєстрацію місцевої громадської організації або про відмову в її реєстрації.


Орган реєстрації може відмовити в реєстрації у таких випадках:


- якщо статутний або інші документи, подані для реєстрації організації, суперечать вимогам законодавства України;

- заяви на реєстрацію подані від двох організацій, які мають однакову назву (перевага надається організації, яка першою подала документи, а другій, якщо вона наполягає на цій назві, орган реєстрації має відмовити).

Рішення про реєстрацію або відмову в ній заявнику повідомляється не пізніше наступного робочого дня після його прийняття.

У разі реєстрації місцевої громадської організації керівнику або особі, ним уповноваженій видається свідоцтво про реєстрацію встановленого постановою Кабінету Міністрів України від 26 лютого 1993 року, № 140 (із змінами і доповненнями) зразок, оригінал Статуту (Положення) місцевої громадської організації з грифом “зареєстровано” та свідоцтво про державну реєстрацію юридичної особи.

Зареєстрованій місцевій громадській організації присвоюється відповідний номер, і вона вноситься до Реєстру об'єднань громадян та Єдиного реєстру громадських формувань, що ведуться реєструючим органом.


За інформацією Реєстраційної служби Чернігівського районного управління юстиції