back

Введення змішаної системи виконавчого провадження

18 травня 2017

5 жовтня 2016 року набрали чинність Закон України «Про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів», а також Закон України «Про виконавче провадження», які покликані реформувати систему примусового виконання рішень. Однією із найвагоміших новацій реформи стало запровадження поряд з державними виконавцями, інституту приватних виконавців, який повинен запрацювати у першій половині 2017 року.

Закон про органи та осіб, які здійснюють примусове виконання судових рішень і рішень інших органів, визначає основи організації та діяльності з примусового виконання рішень державними й приватними виконавцями, їх завдання та правовий статус.

«Приватний виконавець, на відміну від державного виконавця, не матиме статусу державного службовця. За своєю природою його діяльність буде схожою з адвокатською або приватною нотаріальною практиками.

Приватний виконавець під час здійснення своєї діяльності не може займатися іншою оплачуваною (крім викладацької, наукової і творчої діяльності, діяльності арбітражного керуючого (розпорядника майна, керуючого санацією, ліквідатора), інструкторської та суддівської практики із спорту та роботи в органах Асоціації приватних виконавців України) або підприємницькою діяльністю.

З 5 січня 2017 року діють норми Закон України "Про виконавче провадження" про автоматизовану систему виконавчого провадження та Єдиний реєстр боржників.

Зокрема, передбачається, що реєстрація виконавчих документів, документів виконавчого провадження, фіксування виконавчих дій здійснюється в автоматизованій системі виконавчого провадження, порядок функціонування якої визначається Міністерством юстиції України.

Вільний та безоплатний доступ до інформації автоматизованої системи виконавчого провадження забезпечує Міністерство юстиції України у мережі Інтернет на своєму офіційному веб-сайті з можливістю перегляду, пошуку, копіювання та роздрукування інформації, без обмежень та цілодобово.

Автоматизована система виконавчого провадження забезпечуватиме об’єктивний та неупереджений розподіл виконавчих документів між державними виконавцями; надання сторонам виконавчого провадження інформації про виконавче провадження; виготовлення документів виконавчого провадження; централізоване зберігання документів виконавчого провадження; формування Єдиного реєстру боржників тощо.

Складовою автоматизованої системи виконавчого провадження є Єдиний реєстр боржників, який ведеться з метою оприлюднення в режимі реального часу інформації про невиконані майнові зобов’язання боржників та запобігання відчуженню боржниками майна.

Відомості про боржників, включені до Єдиного реєстру боржників, також є відкритими та розміщуються на офіційному веб-сайті Міністерства юстиції України: http://nais.gov.ua/

Реєстрація боржника в Єдиному реєстрі боржників не звільняє його від виконання рішення.

Нотаріуси, органи, що здійснюють реєстрацію майна, державні реєстратори речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень, до яких з метою вчинення правочину щодо відчуження у будь-який спосіб майна звернувся боржник, внесений на день звернення до Єдиного реєстру боржників, у разі відсутності у них інформації про накладення арешту виконавцем на кошти або майно боржника зобов’язані відмовити у вчиненні реєстраційних дій та в день звернення боржника повідомити зазначений у Єдиному реєстрі боржників орган державної виконавчої служби або приватного виконавця про майно, щодо відчуження якого звернувся боржник.

Відомості про боржника вносяться до Єдиного реєстру боржників (крім відомостей щодо боржників, якими є державні органи, органи місцевого самоврядування, а також боржників, які не мають заборгованості за виконавчим документом про стягнення періодичних платежів більше трьох місяців, та боржників за рішенням немайнового характеру) одночасно з винесенням постанови про відкриття виконавчого провадження.

Чернігівський районний
відділ державної виконавчої служби
Головного територіального управління
юстиції у Чернігівській області