24 січня 2018

Звіт про роботу фінансового управління за 2017 рік


Фінансове управління є структурним підрозділом Чернігівської районної державної адміністрації, утворюється головою районної державної адміністрації, є підзвітним та підконтрольним голові районної державної адміністрації, а також Департаменту фінансів Чернігівської обласної державної адміністрації. Управлiння є юридичною особою, має самостiйний баланс, реєстрацiйнi рахунки в управлінні Державного казначейства, печатку, ідентифікаційний код.

Структура фінансового управління затверджена у складі трьох відділів: бюджетного відділу, відділу планування доходів та аналізу виконання бюджету і відділу бухгалтерського обліку та звітності.

У штатному розписі управління станом на 1 січня 2018 року налічується 15 штатних одиниць, фактично зайнято 11 посад. Всі спеціалісти мають вищу економічну освіту, в т. ч.: 1 магістр фінансів, 2 магістра державної служби, спеціалісти мають значний досвід роботи в фінансовому управлінні, а саме: від 5-ти до 10-ти років стажу – 3 спеціалісти, від 12-ти до 25-ти років стажу - 8 спеціалістів. Тимчасово вакантна 1 посада провідного спеціаліста бюджетного відділу (відпустка по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку). За останні чотири роки штатна чисельність управління скорочена на 2 штатні одиниці. При зміні функцій та завдань проводились зміни в штатах в межах управління, між відділами.

Середньомісячна заробітна плата по управлінню у 2017 році склала 5494,00 грн.

Управління працює в єдиній для всієї фінансової системи України автоматизованій системі «Місцеві бюджети».

Управління у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства фінансів України, розпорядженнями голови обласної та районної держадміністрацій, наказами начальника Департаменту фінансів обласної державної адміністрації, актами районної ради, прийнятими у межах його компетенції, Положенням про управління, а також іншими нормативними та правовими актами.

Робота фінансового управління виконується згідно перспективного річного, квартальних та місячних планів роботи управління, які затверджуються заступником голови райдержадміністрації, на кожен відділ та кожного працівника також складаються річні та помісячні плани, які затверджуються відповідним керівником структурного підрозділу управління.

Основним завданням управління є забезпечення реалізації державної бюджетної політики на території району.

За підсумками роботи 2017 року до загального фонду місцевих бюджетів району надійшло 86 млн. 433,9 тис. грн. податків, зборів та інших платежів, що складає 108,6% до уточнених планових показників (перевиконано 6 млн. 854,6 тис.грн.) та більше фактичних надходжень відповідного періоду 2016 року у спів ставних умовах на 25 млн. 508,3 тис.грн., або на 41,9%.

В загальному обсязі фактичних надходжень загального фонду, без врахування міжбюджетних трансфертів найбільшу питому вагу займають: податок та збір на доходи фізичних осіб – 52,5%, плата за землю – 15,3%, єдиний податок – 16,9 %, акцизний податок – 7,9%.

Забезпечено мобілізацію до загального фонду зведеного бюджету району основних бюджетоутворюючих податків в наступних обсягах:

податку на доходи фізичних осіб – 45 млн. 368,9 тис.грн., або 103,4% до плану, що більше на 16 млн. 569,1 тис.грн., та 157,5% до відповідного періоду 2016 року;

плати за землю – 13 млн. 214,1 тис.грн., або 108,1% до плану,

що більше на 3 млн. 263,5 тис.грн., та 132,8% до відповідного періоду 2016 року;

єдиного податку – 14 млн. 612,6 тис.грн., або 123,9% до плану,

що більше на 4 млн. 671,1 тис.грн., та 147,0% до відповідного періоду 2016 року;

акцизного податку – 6 млн. 854,1 тис.грн., або 117,0% до плану,

що більше на 983,2 тис.грн., та 116,7% до відповідного періоду 2016 року.

В зв’язку з утворенням трьох ОТГ відокремлено обсяги доходів та видатків відповідно: Гончарівського, М.-Коцюбинського селищних та Іванівського сільського бюджетів.

В зв’язку з вищезазначеним зведений бюджет Чернігівського району у 2017 році складався з: районного бюджету, 2 селищних та 28 сільських бюджетів.

До районного бюджету фактично мобілізовано 46 млн. 649,1 тис.грн., або 103,4% до уточнених бюджетних призначень на 2017 рік 45 млн. 114,6 тис.грн.

Згідно розпорядження голови районної державної адміністрації №328 від 03 квітня 2017 року “Про заходи збалансування місцевих бюджетів у 2017 році в процесі їх виконання” проведено заходи щодо наповнення місцевих бюджетів. Таким чином, додатково мобілізовано 1 млн. 228,5 тис.грн., в т.ч.: від погашення податкового боргу 62,1 тис.грн., за рахунок декларування доходів фізичних осіб 504,1 тис.грн., від легалізації праці найманих працівників 5,9 тис.грн., від залучення до державної реєстрації 4,2 тис.грн., від заходів по контролю за діяльністю суб’єктів господарювання щодо виплат заробітної плати не менше встановленого законодавством рівня 24,6 тис.грн., від проведення засідань з питань погашення заборгованості з виплат заробітної плати, пенсій, стипендій та інших соціальних виплат 181,8 тис.грн., від укладання нових договорів земельних ділянок 151,3 тис.грн., від контрольно-перевірочної роботи 294,5 тис.грн.

Було проведено 3 засідання тимчасової районної комісії з питань погашення заборгованості із заробітної плати (грошового забезпечення), пенсій, стипендій та інших соціальних виплат.


Видаткова частина бюджету району на 2017 рік за загальним фондом затверджена в обсязі 439млн. 413,0 тис.грн, фактично виконано – 426млн.922,4 тис.грн, або на 97,2 % до уточнених призначень, що на 76млн. 396,3 тис.грн, або в 1,2 рази більше, ніж за відповідний період 2016 року (350млн. 526,1тис.грн) (без співставних умов, у зв’язку з відокремленням ОТГ).

В том у числі, без урахування трансфертів з державного та обласного бюджетів, видатки загального фонду бюджету при плані 195млн. 211,8 тис.грн. виконано на суму 194 млн. 811,5 тис.грн., або на 99,8 % від уточнених планових призначень.

По спеціальному фонду видатки виконано в обсязі 24 млн.155,7 тис.грн, що на 5 млн.574,7 тис.грн більше, ніж за відповідний період минулого року (18 млн. 581,0 тис.грн).

По загальному фонду без урахування трансфертів в розрізі функціональної класифікації видатки проведено:

- по освіті – в сумі 100 млн. 587,5 тис.грн, що складає 47,0 % від загального обсягу видатків;

- по охороні здоров’я – в сумі 67млн. 542,8 тис.грн, що складає 31,6% від загального обсягу видатків;

- по державному управлінню– в сумі 20 млн. 317,6 тис.грн, що складає 9,5 % від загального обсягу видатків;

- по культурі – в сумі 9 млн. 233,7 тис.грн, що складає 4,3% від загального обсягу видатків.


За відповідний період на фінансування заробітної плати спрямовано 164 млн. 624,6 тис.грн, в тому числі із загального фонду бюджету 164 млн. 80,6 тис.грн, або 76,9% всіх видатків загального фонду, із спеціального –544,0тис.грн, або 3,0 % всіх видатків спеціального фонду. Кредиторська заборгованість із заробітної плати станом на 01.01.2018 р відсутня.


Ріст мінімальної заробітної плати, грн.


Динаміка фонду оплати праці
Зведеного бюджету Чернігівського району


Видатки на оплату спожитих енергоносіїв по району склали 22 млн.702,6тис.грн, в тому числі: із загального фонду бюджету - 22млн. 514,2 тис.грн, або 10,5 % всіх видатків загального фонду, із спеціального – 188,3 тис.грн. або 1,0 % всіх видатків спеціального фонду. Станом на 01.01.2018 року кредиторська заборгованість по розрахунках за енергоносії відсутня.

Всього на фінансування захищених статей спрямовано 195 млн. 917,4 тис.грн, в тому числі із загального фонду –193 млн. 311,3 тис.грн або 90,6% всіх видатків загального фонду без урахування трансфертів, із спеціального – 2 млн.606,1тис.грн., або 14,3 % всіх видатків спеціального фонду без урахування трансфертів. З усіх захищених видатків загального фонду фінансування на заробітну плату складає 84,9%, на енергоносії 11,6%.


З метою максимального забезпечення виплат на оплату праці з нарахуваннями за 2017 рік додатково на цю мету направлено коштів в сумі 16 млн.373,7 тис. грн. , з яких за рахунок :

- перевиконання відповідних бюджетів – 12 млн.254,3 тис.грн. ( або 62% всього направленого перевиконання);

- залишку коштів на рахунках місцевих бюджетів станом на 01.01.2017 року – 4 млн.119,4 тис.грн. ( або 27% всіх направлених залишків).

На виконання вимог Бюджетного кодексу України на розрахунки за спожиті енергоносії додатково направлено 458,7 тис.грн., в т.ч.: за рахунок вільних залишків коштів на 01.01.2017 року – 190,8 тис.грн., внесення змін до доходів бюджету -267,9 тис.грн.

Відповідно до Закону України «Про відкритість використання публічних коштів» фінансове управління щоквартально оприлюднювало на єдиному веб-порталі «Є-Data» інформацію про використання коштів державного бюджету. Щомісячно проводило аналіз дебіторської та кредиторської заборгованості по бюджетних установах району.

Згідно вимог ст. 28 Бюджетного кодексу України надавалась інформація про районний бюджет та квартальних звітів про їх виконання в засоби масової інформації.

Відповідно до завдань департаменту фінансів Чернігівської облдержадміністрації вчасно надавались інформації, вчасно інформувалась райдержадміністрація та облдержадміністрація відповідно до розпоряджень, які знаходяться на контролі.

Згідно ст.111 Бюджетного Кодексу України проведено 14 перевірок правильності складання, затвердження, виконання кошторисів та планів використання коштів, 30 перевірок рішень селищних та сільських бюджетів на дотримання вимог бюджетного законодавства під час затвердження місцевих бюджетів.

На виконання Закону України “Про державну службу”, відповідно до „Плану роботи з кадрами 2016 року”, затвердженого наказом від 21 березня 2016 року № 15 керівництво фінансового управління проводить цілеспрямовану роботу щодо поліпшення якісного складу кадрів, комплектує фінансове управління висококваліфікованими кадрами з метою підвищення їх ролі і відповідальності за формування та виконання бюджету району, здійснює заходи по добору, розстановці і навчанню кадрів.

Наказом № 16 від 20 лютого 2017 р затверджено план внутрішнього навчання працівників фінансового управління.

Наказом начальника фінансового управління від 20 лютого 2017 р. № 15 затверджено комісію, положення про комісію з оцінки корупційних ризиків. Згідно цього наказу проводиться оцінка корупційних ризиків у рамках підготовки антикорупційної програми обласної державної адміністрації. Проводяться заходи щодо усунення виявлених корупційних ризиків шляхом можливих механізмів протидії та запобігання корупційним ризикам, ліквідацію або мінімізацію умов (причин) виникнення корупційних ризиків.

За січень – грудень 2017 року до фінансового управління надійшло 2348 документів різного рівня.

З початку року було відправлено 871 документів різного рівня. Всі відповіді були виконані на основі діючого законодавства і в установлені терміни.

Постійно надавалась практична і методична допомога виконкомам сільських рад з питань ведення бухгалтерського обліку, складання бюджету, кошторисів, планів асигнувань.

З метою реалізації прав громадян керівником та заступником фінансового управління Чернігівської РДА проводиться особистий прийом громадян у встановлені дні та години. Графік прийому затверджений наказом по фінансовому управлінню № 60-ОД від 03 грудня 2008р.

На протязі 2017 року до фінансового управління особисто звернулось 3 громадян, а саме:

- 2 щодо надання довідки про доходи для нарахування пенсій;

- 1 щодо надання довідки про підтвердження записів у трудовій книжці.

На всі звернення було надано вичерпні відповіді.

Облік особистого прийому громадян ведеться у журналі обліку особистого прийому громадян по формі передбаченій законодавством. Письмово надійшло два звернення від одного заявника з питаннями: невиплати допомоги на оздоровлення та невиплати індексації заробітної плати. Облік письмових звернень ведеться у журналі реєстрації пропозицій, заяв і скарг громадян.

З метою забезпечення системного і комплексного підвищення рівня професійних знань на протязі року 11 працівників фінансового управління підвищували кваліфікацію у Чернігівському центрі перепідготовки та підвищення кваліфікації працівників органів державної влади, органів місцевого самоврядування, державних підприємств, установ і організацій за програмою тематичного семінару «Забезпечення ефективності та протидії проявам корупції на державній службі та службі в органах місцевого самоврядування».

Фінансове управління продовжує здійснювати організаційні заходи, спрямовані на поліпшення управлінської діяльності, зміцнення виконавської дисципліни, забезпечення своєчасного та якісного виконання у межах повноважень наказів Департаменту фінансів ЧОДА, наказів РДА, розпорядчих документів органів вищого рівня та інших документів, що надходять до управління, а також планових завдань, доручень начальника фінансового управління, звернень громадян.