Чернігівська райдержадміністрація
Ріпкинський район Городнянський район Щорський район Корюківський район Семенівський район Новгород-Сіверський район Чернігівський район Куликівський район Менський район Сосницький район Коропський район Козелецький район Носівський район Ніжинський район Борзнянський район Бахмацький район Бобровицький район Талалаївський район Прилуцький район Срібнянський район Варвинський район
Анонси















    Загальна інформація

    Назад

    УПРАВЛІННЯ СОЦІАЛЬНОГО ЗАХИСТУ НАСЕЛЕННЯ ЧЕРНІГІВСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

    Адреса: 14028, м. Чернігів, пр. Миру, 116-А

    Телефон: (0462) 724-102

    Електронна адреса: e-mail:chadm_sotszahist@cg.gov.ua

    Начальник управління: Лугова Валентина Миколаївна

    Заступник начальника управління: Нехай Алла Михайлівна, тел. (04622) 5-99-41

    Заступник начальника управління-начальник відділу соціального захисту населення, що постраждало від аварії на ЧАЕС: Чемерис Галина Михайлівна, тел. (04622) 5-99-41


    Режим роботи (прийому громадян): щоденно з 8.00 до 17.00, обідня перерва з 13.00 до 14.00.

    Вихідні дні: субота, неділя.


    Основними завданнями управління соціального захисту населення згідно положення є:

    - забезпечення у межах своїх повноважень дотримання законодавства про пенсійне забезпечення, соціальний захист населення;

    - удосконалення форм і засад соціального партнерства, організація співробітництва з сільськими та селищними радами, профспілками та організаціями роботодавців;

    - нагляд за додержанням вимог законодавства під час призначення (перерахунку) та виплати пенсій органами Пенсійного фонду України;

    - призначення та виплата соціальних допомог, встановлених законодавством, надання субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та пічного побутового палива;

    - у межах своєї компетенції бере участь у здійсненні комплексних програм поліпшення обслуговування інвалідів, одиноких непрацездатних громадян, а також громадян похилого віку та сприяння всебічному розвитку соціального обслуговування за місцем їх проживання;

    - забезпечення працевлаштування інвалідів, сприяння здобуттю ними освіти і кваліфікації на рівні, що відповідає їхнім здібностям і можливостям;

    - сприяння органам місцевого самоврядування у вирішенні питань соціально-економічного розвитку відповідної території.


    Управління має відділи:

    Відділ грошових виплат та компенсацій.

    Начальник відділу – Кріса Алла Георгіївна, тел. (04622) 5-99-30

    Заступник начальника відділу – Багатюк Раїса Леонідівна, тел. (04622) 5-99-30.

    Сектор подання заяв та документів (0462) 724-104

    Основні завдання відділу:

    - забезпечення надання допомоги сім`ям з дітьми, малозабезпеченим сім`ям, інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам, передбаченої Законами України “Про державну допомогу сім`ям з дітьми”, “Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям з дітьми”, “Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам”, “Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам”;

    - забезпечення реалізації державної політики у сфері надання населення житлових субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива.


    Відділ персоніфікованого обліку громадян, які мають право на пільги.

    Начальник відділу – Василенко Наталія Петрівна, тел. (04622) 5-99-45.

    Основні завдання відділу:

    - створення та підтримка в актуальному стані Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги;

    - організація та ведення на базі Єдиного державного автоматизованого реєстру осіб, які мають право на пільги, їх персоніфікованого обліку;

    - відділ співпрацює з відділами управління праці та соціального захисту населення, житловими організаціями та організаціями-надавачами послуг, забезпечує складання та надання в установленому порядку звітності, веде роз`яснювальну роботу серед громадян, житлових організацій та організацій-надавачів послуг.


    Відділ соціального захисту населення, що постраждало від аварії на ЧАЕС.

    Заступник начальника управління - начальник відділу – Чемерис Галина Михайлівна, тел. (04622) 5-99-41.

    Спеціалісти відділу (04622) 5-99-45

    Основні завдання відділу:

    - веде облік громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;

    - здійснює в установленому порядку компенсаційні виплати за бюджетними програмами соціального захисту громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи;

    - організовує відпочинок дітей, санаторно-курортне лікування всіх постраждалих від катастрофи;

    - веде підготовку документів для визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи.


    Відділ у справах інвалідів та ветеранів війни і праці, пенсіонерів.

    Начальник відділу – Зволь Галина Миколаївна, тел. (04622) 5-99-35

    Основні завдання відділу:

    - організовує матеріально-побутове обслуговування інвалідів, ветеранів війни та праці, їх санаторно-курортне лікування, надання протезно-ортопедичної допомоги, забезпечує інвалідів транспортними засобами в установленому порядку;

    - здійснює в установленому порядку компенсаційні виплати інвалідам на бензин, технічне обслуговування та ремонт автомобіля, транспортне обслуговування інвалідів, а також вартості санаторно-курортного лікування;

    - сприяє працевлаштуванню інвалідів.


    Головний спеціаліст з питань праці – Гордієнко Тетяна Петрівна, тел. (04622) 724 - 102.

    Основні завдання:

    - аналізує стан справ з укладенням колективних договорів на підприємствах, в установах та організаціях;

    - сприяє організації переговорного процесу між сторонами соціального партнерства, надає їм організаційно-методичну допомогу;

    - забезпечує у межах своїх повноважень дотримання законодавства з питань колективно-договірного регулювання соціально-трудових відносин, вирішення колективних трудових спорів (конфліктів);

    Головний спеціаліст з питань нагляду за призначенням та виплатою пенсій органами Пенсійного фонду - Довгаль Тетяна Іванівна , тел. (04622) 5-99-45

    Основні завдання :

    - забезпечує в межах своїх повноважень дотримання законодавства з питань пенсійного забезпечення;

    - забезпечення підготовки документів для встановлення пенсій відповідно до Закону України “Про пенсії за особливі заслуги перед Україною”;

    - здійснення контролю за дотриманням вимог законодавства з питань пенсійного забезпечення;

    - надання практичної консультативно-правової та організаційно-методичної допомоги з питань пенсійного забезпечення.


    СИСТЕМА ПІЛЬГ


    В управлінні соціального захисту населення працює відділ персоніфікованого обліку пільгових категорій населення.

    Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 04.03.02 р. N256 "Про затвердження Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету" управління праці та соціального захисту населення як головні розпорядники коштів місцевих бюджетів здійснює розрахунки з постачальниками послуг на підставі отриманих від них щомісячних звітів щодо послуг, наданих отримувачам, які мають право на відповідні пільги.

    З метою впорядкування існуючої системи пільг, посилення адресності та ефективності при їх наданні, в області поетапно запроваджується нова система соціального захисту населення.

    Згідно постанови Кабінету Міністрів України від 29.01.03 р. N117 "Про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги" управлінням праці та соціального захисту населення створений Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги.


    Нормативні документи, що регулюють надання пільг:


    Закон України "Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту".

    Закон України "Про соціальний захист дітей війни".

    Закон України "Про основні засади соціального захисту ветеранів праці та інших громадян похилого віку".

    Закон України "Про статус і соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи".

    Закон України "Про статус ветеранів військової служби і ветеранів органів внутрішніх справ та їх соціальний захист".

    Закон України "Про реабілітацію жертв політичних репресій на Україні".

    Закон України "Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей".

    Закон України "Про міліцію".

    Закон України "Про пожежну безпеку".

    Закон України "Про освіту".

    Основи законодавства України про охорону здоров`я.

    Основи законодавства України про культуру.

    Закон України "Про державний бюджет України на 2011 рік".

    Постанова Кабінету Міністрів України від 29.01.2003р. N117 "Про Єдиний державний автоматизований реєстр осіб, які мають право на пільги".

    Постанова Кабінету Міністрів України від 04.03.2002р. N256 "Про затвердження Порядку фінансування видатків місцевих бюджетів на здійснення заходів з виконання державних програм соціального захисту населення за рахунок субвенцій з державного бюджету".

    Постанова Кабінету Міністрів України від 01.08.1996р. N879 "Про встановлення норм користування житлово-комунальними послугами громадянами, які мають пільги щодо їх оплати".


    СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ ГРОМАДЯН


    Нормативні документи, які передбачають соціальний захист громадян шляхом надання: державної соціальної допомоги сім`ям з дітьми; малозабезпеченим сім`ям; інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам; особам, які не мають права на пенсію; громадянам, які за станом свого здоров`я потребують постійного догляду; дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину, або місце проживання їх невідоме; дітям-сиротам, позбавлених батьківського піклування, грошового забезпечення батькам вихователям (прийомним батькам) за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім`ях за принципом “гроші ходять за дитиною”; малозабезпеченим особам, які проживають з інвалідом першої та другої групи внаслідок психічного розладу.

    - Закон України “Про державну соціальну допомогу сім`ям з дітьми” від 22.03.2001р. № 2334-ІІІ ( із змінами та доповненнями );

    - Закон України “Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям” від 01.06.2000р. № 1768-ІІІ ( із змінами та доповненнями );

    - Закон України “Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам” від 16.11.2000р. № 2109-ІІІ ( із змінами та доповненнями);

    - Закон України “Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам” від 18.05.2004р. № 1727-ІV;

    - Закон України “Про соціальні послуги” від 19.04.2003р. № 966-ІV ( із змінами та доповненнями );

    - Закон України “Про Державний бюджет України на 2011 рік”;

    - Постанова Кабінету Міністрів України № 1192 “Про надання соціальної грошової допомоги малозабезпеченій особі, яка проживає разом з інвалідом І чи ІІ групи, внаслідок психічного розладу та за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за ним”;

    - Порядок призначення і виплати державної допомоги сім`ям з дітьми, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 27.12.2001р. № 1751 ( із змінами та доповненнями );

    - Порядок призначення і виплати державної соціальної допомоги сім`ям, затверджений постановою Кабінету Міністрів України від 24.02.2003р. № 250 ( із змінами та доповненнями );

    - Порядок надання державної соціальної допомоги інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам, затверджений спільним наказом Міністерства праці та соціальної політики України від 30.04.2002р. № 226939 та зареєстрований в Міністерстві юстиції України 31.05.2002р. за № 466Ѕ4;

    - Постанова Кабінету Міністрів України від 22.02.2006р. № 189 “Про затвердження Порядку призначення та виплати тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме”;

    - Постанова Кабінету Міністрів України від 02.04.2005р. № 261 “Про затвердження порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам і державної соціальної допомоги на догляд”;

    - Постанова Кабінету Міністрів України від 06.02.2006р. № 106 “Про затвердження Порядку призначення і виплати державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім`ях за принципом “гроші ходять за дитиною”;

    - Постанова Кабінету Міністрів від 29.04.2004р. № 558 “Про затвердження Порядку призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги”;

    - Методика обчислення сукупного доходу сім`ї для всіх видів соціальної допомоги, затверджена спільним наказом Міністерства праці та соціальної політики України, Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України, Державного комітету молодіжної політики, спорту і туризму від 15.11.2001р. № 486‚T-Я0 та зареєстрована в Міністерстві юстиції України 07.02.2002р. за № 112 0.


    Державна соціальна допомога сім`ям з дітьми


    Закон України “Про державну допомогу сім`ям з дітьми” встановлює гарантований державою рівень матеріальної підтримки сімей з дітьми шляхом надання державної грошової допомоги з урахуванням складу сім`ї, її доходів та віку дітей і спрямований на забезпечення пріоритету державної допомоги сім`ям з дітьми

    у загальній системі соціального захисту населення.

    Відповідно до Закону призначаються такі види державної соціальної допомоги сім`ям з дітьми:

    - допомога у зв`язку з вагітністю та пологами

    - допомога при народженні дитини:

    - допомога по догляду за дитиною до досягнення нею трирічного

    - допомога на дітей, які перебувають під опікою чи піклуванням

    - допомога на дітей одиноким матерям

    - допомога на усиновлених дітей.


    Державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям


    Закон України “Про державну соціальну допомогу малозабезпеченим сім`ям” спрямований на реалізацію конституційних гарантій права громадян на соціальний захист – забезпечення рівня життя не нижче прожиткового мінімуму шляхом надання грошової допомоги найменш соціально захищеним сім`ям.

    Державна соціальна допомога малозабезпеченим сім`ям призначається і виплачується у грошовій формі малозабезпеченим сім`ям, які постійно проживають на території України, мають середньомісячний сукупний доход, нижчий від прожиткового мінімуму для сім`ї.

    Малозабезпечена сім`я – це сім`я, яка з поважних або незалежних причин має середньомісячний сукупний доход, нижчий від прожиткового мінімуму для сім`ї.

    Право сім`ї на цю допомогу залежить не лише від доходів, але і від її майнового стану, зайнятості працездатних членів сім`ї та інших факторів.

    Розмір допомоги визначається як різниця між рівнем забезпечення прожиткового мінімуму для сім`ї та її середньомісячним сукупним доходом. Розмір державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям не може бути більшим ніж 75% від рівня забезпечення прожиткового мінімуму для сім`ї.

    Відповідно до статті 5 зазначеного Закону для кожної дитини, яка входить до складу малозабезпеченої сім`ї, рівень забезпечення прожиткового мінімуму збільшується на 10%, а для кожної дитини, яка утримується матір`ю(батьком, усиновителем), що не перебуває у шлюбі, і запис про батька (матір) цієї дитини у Книзі реєстрації народжень провадиться і установленому порядку за вказівкою матері (батька), та для кожної дитини, в якої один або обоє батьків є інвалідами І або ІІ групи – на 20 %.

    Разом з цим діюче законодавство передбачає випадки обмеження права на державну соціальну допомогу, які зазначені в статті 7 цього Закону та пункті 10 Порядку призначення та виплати державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям.

    До стабілізації економічного становища в Україні, розмір державної соціальної допомоги визначається з урахуванням рівня забезпечення прожиткового мінімуму.

    У сукупному доході сім`ї при визначенні її права на отримання державної соціальної допомоги малозабезпеченим сім`ям враховується грошовий еквівалент за спожиті житлово-комунальні послуги.


    Соціальна допомога на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошове забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам


    Порядок призначення і виплати державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім`ях за принципом “гроші ходять за дитиною” визначає механізм призначення і виплати, починаючи з 01.01.2006 р. державної соціальної допомоги на дітей-сиріт та дітей, позбавлених батьківського піклування, грошового забезпечення батькам-вихователям і прийомним батькам за надання соціальних послуг у дитячих будинках сімейного типу та прийомних сім`ях за рахунок коштів державного бюджету .

    Державна соціальна допомога призначається батькам-вихователям на кожну дитину-вихованця і прийомним батькам на кожну прийомну дитину в грошовій формі.

    Розмір соціальної допомоги становить два прожиткових мінімуми для дітей відповідного віку. У разі коли дитині виплачуються призначені в установленому порядку пенсія, аліменти, стипендія, державні допомоги, розмір соціальної допомоги визначається як різниця між двома прожитковими мінімумами для дитини відповідного віку та розміром призначених на дату звернення батька-вихователя і прийомного батька на дитину пенсії, аліментів, стипендії, державних допомог.

    Розмір грошового забезпечення батьку-вихователю і прийомним батькам становить 35 % розміру соціальної допомоги на кожну дитину-вихованця та на кожну прийомну дитину.


    Тимчасова державна допомога дітям


    Згідно Порядку призначення та виплати тимчасової державної допомоги дітям, батьки яких ухиляються від сплати аліментів, не мають можливості утримувати дитину або місце проживання їх невідоме тимчасова допомога призначається у разі коли:

    - рішення суду про стягнення аліментів з одного з батьків не виконується;

    - один з батьків перебуває під арештом, слідством, на примусовому лікуванню, у місцях позбавлення волі, якого визнано в установленому порядку недієздатним;

    - місце проживання (перебування) одного з батьків не встановлено.

    Право на тимчасову допомогу мають діти віком до 18-ти років. Розмір допомоги складає 30 % прожиткового мінімуму, встановленого законом для дитини відповідного віку.


    Щомісячна грошова допомога малозабезпеченій особі, яка проживає разом з інвалідом І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, який за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за ним


    Щомісячна грошова допомога малозабезпеченій особі, яка проживає з інвалідом І чи ІІ групи внаслідок психічного розладу, який за висновком лікарської комісії медичного закладу потребує постійного стороннього догляду, на догляд за таким інвалідом у розмірі 10 % прожиткового мінімуму, встановленого законом для працездатної особи.



    Державна соціальна допомога інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам


    Закон України “Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам” гарантує інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам право на матеріальне забезпечення за рахунок коштів Державного бюджету та встановлення державної соціальної допомоги на рівні прожиткового мінімуму. Право на державну соціальну допомогу мають інваліди з дитинства і діти-інваліди віком до 18-ти років.

    Інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам, які мають одночасно право на державну соціальну допомогу відповідно до Закону України “Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам”, на пенсію та на державну соціальну допомогу згідно із Законом України “Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам”, призначається за вибором інвалідів з дитинства (законних представників інвалідів з дитинства, визнаних недієздатними, та дітей-інвалідів) державна соціальна допомога або пенсія чи державна соціальна допомога згідно із Законом України “Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам”. При цьому, якщо інвалід з дитинства або дитина-інвалід має право на пенсію у зв`язку з втратою годувальника і державну соціальну допомогу відповідно до Закону України “Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам”, ці виплати призначаються одночасно.

    Державна соціальна допомога інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам призначається у таких розмірах:

    - інвалідам з дитинства І групи – 100 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;

    - інвалідам ІІ групи – 80 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;

    - інвалідам ІІІ групи – 60 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;

    - на дітей-інвалідів віком до 18-ти років - 70 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.

    До державної соціальної допомоги інвалідам з дитинства призначається надбавка на догляд, а саме:

    - за інвалідом І групи – 50 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;

    - за одиноким інвалідом з дитинства ІІ і ІІІ групи – 15 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність;

    - за дитиною-інвалідом віком до 6-ти років – 50 % прожиткового мінімуму для дітей віком до 6-ти років;

    - за дитиною-інвалідом віком від 6-ти до 18- ти років – 50 % прожиткового мінімуму для дітей віком від 6-ти до 18-ти років.


    Державна соціальна допомога особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам


    Закон України “Про державну соціальну допомогу особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам” визначає правові засади надання державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію та інвалідам, а також надання державної соціальної допомоги на догляд.

    Державна соціальна допомога призначається особам, які одночасно відповідають таким вимогам:

    - досягли віку чоловіки – 63 років, жінки – 58 років та не мають права на пенсію відповідно до законодавства або визнані інвалідами в установленому порядку;

    - не одержують пенсію або соціальні виплати, що призначаються для відшкодування шкоди, заподіяної ушкодженням здоров`я на виробництві, передбачені Законом України “Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування від нещасного випадку на виробництві та професійного захворювання, які спричинили втрату працездатності” допомогу, призначену відповідно до Закону України “Про державну соціальну допомогу інвалідам з дитинства та дітям-інвалідам”;

    - є малозабезпеченими особами.

    Розмір державної соціальної допомоги особам, які не мають права на пенсію, та інвалідам встановлюється виходячи з прожиткового мінімуму для осіб , які втратили працездатність:

    - інвалідам І групи, жінкам, яким присвоєно звання “Мати-героїня” – 100%;

    - інвалідам ІІ групи – 80 %;

    - інвалідам ІІІ групи – 60 %;

    - священнослужителям, церковнослужителям та особам, які протягом не менше десяти років до введення в дію Закону України “Про свободу совісті та віросповідання” займали виборні або за призначенням посади – 50 %;

    - особам, які досягли віку: чоловіки 63 років, жінки 58 років – 30 %.

    - Державна соціальна допомога на догляд призначається:

    - одиноким малозабезпеченим особам, які за висновком ЛКК потребують постійного догляду і одержують пенсію за віком або за вислугу років чи по інвалідності (крім інвалідів І групи);

    -

    - малозабезпеченим інвалідам І групи, які одержують пенсію за віком або за вислугу років чи по інвалідності.

    Розмір державної соціальної допомоги на догляд становить 15 % прожиткового мінімуму для осіб, які втратили працездатність.


    Соціальні послуги


    Відповідно до Закону України “Про соціальні послуги” непрацюючим особам, які постійно надають соціальні послуги інвалідам всіх груп, громадянам похилого віку, дітям-інвалідам, хворим, які нездатні до самообслуговування і потребують сторонньої допомоги, призначаються компенсаційні виплати.

    Відповідно до Порядку призначення та виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги, компенсація призначається як фізичним особам працездатного віку, так і фізичним особам, які втратили працездатність. Інваліди, які за станом здоров`я можуть доглядати та здійснюють догляд за іншою особою, теж мають право на компенсаційні виплати.

    Фізична особа, яка надає соціальні послуги, має право одержувати тільки одну компенсацію незалежно від кількості осіб, за якими вона доглядає.

    Розмір компенсаційних виплат встановлено Порядком призначення та виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги виходячи з прожиткового мінімуму для працездатних та непрацездатних осіб встановлених Законом України “Про Державний бюджет України”.


    ЖИТЛОВІ СУБСИДІЇ


    Питання надання субсидії регулюється постановою Кабінету Міністрів України від 21 жовтня 1995 р. № 848 «Про спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива» (зі змінами згідно постанови Кабінету Міністрів України від 27.04.2016 р. № 319)

    Стосовно терміну, на який призначається субсидія

    Субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг призначається з місяця звернення за її призначенням до кінця опалювального сезону, але не більше ніж на 12 місяців і розраховується: на неопалювальний сезон з 1 травня по 30 вересня, на опалювальний період з 1 жовтня по 30 квітня.

    Субсидії, які будуть призначатися у травні 2016 року – квітні 2017 року (у тому числі на наступний період без звернення громадян), будуть призначені до квітня 2017 року включно.

    Субсидія на придбання твердого палива і скрапленого газу призначається один раз на рік за особистим зверненням громадян.

    Якщо субсидія на придбання твердого палива і скрапленого газу особам, які отримували субсидію у 2015 році, не призначена на 2016 рік до набрання чинності постанови, для її призначення має бути подана заява і декларація. При цьому субсидія на оплату житлово-комунальних послуг розраховується з січня 2016 року.

    За наявності договору найму (оренди) субсидія призначається по місяць, в якому завершується термін дії договору найму (оренди). Призначення субсидії на наступний період здійснюється на підставі заяви і декларації.

    Після закінчення строку отримання субсидії структурні підрозділи з питань соціального захисту населення самостійно здійснюють розрахунок субсидії на наступний період для домогосподарств, які отримували субсидію у попередньому періоді (крім орендарів житлового приміщення та осіб, які звертаються за субсидією на скраплений газ та рідке пічне побутове паливо). Для цього структурні підрозділи з питань соціального захисту населення збирають необхідну інформацію без звернення громадян і протягом десяти днів після отримання зазначеної інформації приймають рішення про призначення (не призначення) субсидії.

    Особам, які не зареєстровані, але фактично проживають у житловому приміщенні (будинку) на підставі договору найму (оренди) житла субсидія призначається за рішенням комісії. Рішення приймається на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов сім’ї.

    Плата за послуги має нараховуватися на ту кількість осіб, які орендують житлове приміщення. При цьому не вимагається відкриття особових рахунків на оплату послуг на особу, яка орендує житло.

    Про період врахування доходів для призначення субсидії

    Субсидія розраховується на підставі доходу осіб за попередній календарний рік, а субсидія для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, яка призначається у І кварталі – на підставі доходу за перші три квартали попереднього календарного року.

    Стосовно обрахування доходу для призначення субсидії

    Для підприємців, які обрали спрощену систему оподаткування та є платниками єдиного податку:

    - І групи – два розміри прожиткового мінімуму;

    - ІІ групи - три розміри прожиткового мінімуму;

    - ІІІ групи - чотири розміри прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

    При цьому до сукупного доходу таких осіб не враховується розмір доходу за кодом 157 та кодом 999 за даними ДФС.

    Для працездатних осіб, які не працюють (крім учнів і студентів, які проживають з батьками чи іншими членами родини) військовослужбовців строкової служби), і середньомісячний дохід яких менший прожиткового мінімуму – два прожиткових мінімуми для працездатних осіб.

    Для студентів денної форми навчання, які зареєстровані самі і не отримують стипендію, а також для осіб, які перебувають у центрі зайнятості і не отримують допомогу по безробіттю, у яких середньомісячний дохід менший прожиткового мінімуму, встановленого для працездатних осіб – за кожний місяць один прожитковий мінімум для працездатних осіб.

    Особам, які отримують допомогу по догляду за інвалідами І групи або особою, яка досягла 80-ти річного віку – два прожиткові мінімуми для працездатних осіб.

    Щодо повернення залишків невикористаних сум субсидій

    Передбачено повернення до державного бюджету після закінчення опалювального сезону виробниками послуг сум невикористаних субсидій на оплату опалення. Зазначене здійснюється на підставі акта звіряння, складеного виробником послуг із структурним підрозділом з питань соціального захисту населення. При цьому не повертається частина невикористаної суми субсидії в еквіваленті вартості 100 куб. м. природного газу або в еквіваленті 150 кВт електроенергії ( у разі використання даних джерел енергії для індивідуального опалення), яка зараховується виробником послуг, як оплата послуги, у тому числі обов’язкової частки платежу домогосподарства на наступні розрахункові періоди.

    Таким чином, виробники послуг мають визначити суму залишків невикористаних сум субсидій на оплату опалення на рахунках отримувачів субсидії і скласти акт звіряння з органами соціального захисту населення на загальну суму залишків, яка повертається до бюджету.

    Щодо сплати за послуги отримувачами субсидій

    Громадяни, яким призначено субсидію для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, зобов’язані щомісячно сплачувати вартість фактично спожитої послуги з урахуванням розміру призначеної субсидії.

    У разі наявності засобів обліку та споживання комунальних послуг в обсягах менших від соціальних нормативів, отримувачем може сплачуватися не у повному обсязі обов’язкова частка плати.

    Стосовно пільг

    Списки осіб, які отримують субсидію і мали право на пільги передаються організаціям, що надають послуги, для ненарахування останніми пільг цим особам з травня 2016 року, а також вноситься інформація в ЄДАРП.

    При цьому, якщо розмір субсидії становить 0,00 грн., такі особи не включаються до зазначених списків. Відповідні списки надаватимуться надавачам послуг щомісячно.


    СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ ГРОМАДЯН, ЯКІ ПОСТРАЖДАЛИ ВНАСЛІДОК ЧОРНОБИЛЬСЬКОЇ КАТАСТРОФИ


    Відповідно до Закону України “Про статус та соціальний захист громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи” відділ соціального захисту населення, що постраждало від аварії на ЧАЕС проводить призначення та виплату:

    - компенсації на продукти харчування особам, віднесеним до І та ІІ категорії (статті 20, 21);

    - компенсації вартості проїзду (статті 20,21,30);

    - грошової компенсації батькам потерпілих дітей (стаття 30);

    - щорічної допомоги на оздоровлення (стаття 48).

    Від підприємств і організацій району проводиться прийом розрахунків та доручень на відшкодування компенсацій громадянам, які працюють на території радіоекологічного забруднення.

    Згідно з розпорядженням голови облдержадміністрації від 18 травня 2006 року № 220 організацію роботи по визначенню статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи, здійснення заходів щодо санаторно-курортного лікування та оздоровлення громадян, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи та підготовку документів для визначення статусу осіб, які постраждали внаслідок Чорнобильської катастрофи покладено на районні управління соціального захисту населення.

    Затверджено Порядок організації оздоровлення населення, яке постраждало внаслідок Чорнобильської катастрофи.

    Відповідно до Порядку забезпечення путівками до санаторно-оздоровчих закладів потерпілих громадян та дітей здійснюється районним управлінням праці та соціального захисту населення згідно зі встановленою чергою в міру надходження путівок відповідно до медичних рекомендацій.

    Потерпілим громадянам, які потребують санаторно-курортного лікування, необхідно подати в орган соціального захисту населення за місцем постійного проживання заяву та медичну довідку лікувальної установи за формою № 070-у.

    СОЦІАЛЬНИЙ ЗАХИСТ ІНВАЛІДІВ


    За останні роки в Україні багато зроблено для того, щоб інваліди відчували себе повноцінними членами суспільства. Зокрема, суттєво розширено мережу реабілітаційних установ, здійснено практичні заходи щодо реалізації інвалідами конституційного права на трудову зайнятість, отримання достойних пенсій, на санаторно-курортне лікування. Започатковано формування безбар”єрного доступу – пристосування інфраструктури населених пунктів, житла, громадського транспорту, засобів комунікації та зв`язку.

    Продовжується й послідовна робота з гармонізації норм національного законодавства до міжнародних стандартів. Розробляються та приймаються нові законодавчо-нормативні акти, що регулюють питання соціального захисту осіб з обмеженими можливостями та покликані забезпечити системну роботу з їх інтеграції у суспільне життя.

    Зокрема, набули чинності закони “Про реабілітацію інвалідів в Україні”, “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо реалізації інвалідами права на трудову зайнятість”, укази Президента “Про вдосконалення державного регулювання у сфері зайнятості населення на ринку праці в Україні”, “Про першочергові заходи щодо створення сприятливих умов життєдіяльності осіб з обмеженими фізичними можливостями”, “Про заходи щодо створення сприятливих умов для забезпечення соціальної, медичної та трудової реабілітації інвалідів”.

    Урядовими постановами затверджені розроблені Мінпраці порядки: забезпечення інвалідів автомобілями, технічними та іншими засобами реабілітації, забезпечення санаторно курортними путівками деяким категоріям громадян, виплати грошової компенсації вартості санаторно-курортного лікування деяким категоріям громадян.

    Зазначена нормативно-правова база дозволяє людям з обмеженими фізичними можливостями скористатися своїми правами, дає можливість адаптуватися до нормальних умов проживання, навчання, роботи та відчути себе повноправними членами суспільства.

    Працівниками відділу нададуться також детальні консультації з питань забезпечення інвалідів автотранспортом, технічними засобами реабілітації, протезно-ортопедичними виробами, умови направлення інвалідів 2 та 3 груп на навчання для отримання професії (до Житомирського вищого професійного училища–інтернату, Кам`янець-Подільського планово-економічного технікуму-інтернату, Харківського обліково-економічного технікуму-інтернату, Всеукраїнського центру професійної реабілітації інвалідів, Львівського Міжрегіонального центру соціально-трудової, професійної та медичної реабілітації інвалідів), також призначення державної соціальної допомоги інвалідам з дитинства та призначення державної соціальної допомоги інвалідам, які не мають права на пенсію.


    Щодо надання статусу інваліда війни


    З 01 січня 2010 року набрав чинності Закон України «Про внесення зміни до статті 7 Закону України «Про статус ветеранів війни, гарантії їх соціального захисту » від 03.06.09. № 1439-VI, згідно якого статус інваліда війни надається особам, які у неповнолітньому віці були призвані чи добровільно вступили до лав Радянської Армії і Військово-Морського Флоту під час військових призовів 1941-1945 років і стали інвалідами внаслідок загального захворювання або захворювання, отриманого під час проходження військової служби чи служби в органах внутрішніх справ, державної безпеки, інших військових формуваннях.

    Надання статусу інваліда війни та видача посвідчень вищевказаним особам буде здійснюється з 01 січня 2010 року управлінням праці та соціального захисту населення Чернігівської райдержадміністрації при наявності таких документів:

     паспорта;

     ідентифікаційного номера;

     військового квитка або довідки з військкомату про проходження військової служби;

     довідки МСЕК про групу інвалідності;

     посвідчення учасника бойових дій;

     фотокартки.

    Якщо особи, які претендують на встановлення статусу інваліда війни, за станом здоров`я не можуть особисто отримати відповідні посвідчення, замість них до управління можуть звернутися члени сім`ї з дорученням із сільської ради, своїм паспортом та вищевказаними документами для встановлення відповідного статусу.

    Після встановлення статусу інваліда війни та отримання відповідного посвідчення, даній категорії пенсіонерів необхідно звернутися до управління Пенсійного фонду для подання заяви про обчислення пенсії відповідно до встановленого статусу.

    За детальнішою інформацією стосовно надання статусу інваліда війни вищевказаним особам, просимо звертатися до управління праці та соціального захисту населення за адресою: м. Чернігів, пр-т Миру, 116А, каб.15.

    Довідки за тел.: 5-99-35.


    Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань соціального захисту багатодітних сімей


    З метою посилення соціального захисту багатодітних сімей, поліпшення їх державної підтримки, створення більш сприятливих умов для виховання дітей у таких сім`ях Верховна Рада України 19 травня 2009 року прийняла Закон, яким внесені зміни до деяких законодавчих актів.

    У Законі України "Про охорону дитинства" статтю 13 доповнили частинами третьою - шостою такого змісту:


    Багатодітним сім`ям надаються такі пільги:

    1) 50-відсоткова знижка плати за користування житлом (квартирна плата) в межах норм, передбачених чинним законодавством (21 кв. метр загальної площі житла на кожного члена сім`ї, який постійно проживає в жилому приміщенні (будинку), та додатково 10,5 кв. метра на сім`ю);

    2) 50-відсоткова знижка плати за користування комунальними послугами (газопостачання, електропостачання та інші послуги) та вартості скрапленого балонного газу для побутових потреб у межах норм, визначених законодавством.

    Площа житла, на яку надається знижка при розрахунках плати за опалення, становить 21 кв. метр опалюваної площі на кожного члена сім`ї, який постійно проживає в жилому приміщенні (будинку), та додатково 10,5 кв. метра на сім`ю;

    3) 50-відсоткова знижка вартості палива, у тому числі рідкого, в межах норм, визначених законодавством, у разі якщо відповідні будинки не мають центрального опалення;

    4) позачергове встановлення квартирних телефонів. Абонентна плата за користування квартирним телефоном встановлюється у розмірі 50 відсотків від затверджених тарифів.

    Пільги щодо плати за користування житлом (квартирної плати), комунальними послугами та вартості палива надаються багатодітним сім`ям незалежно від виду житла та форми власності на нього.

    Дітям з багатодітних сімей надаються такі пільги:

    1) безоплатне одержання ліків за рецептами лікарів;

    2) щорічне медичне обстеження і диспансеризація в державних та комунальних закладах охорони здоров`я із залученням необхідних спеціалістів, а також компенсація витрат на зубопротезування;

    3) першочергове обслуговування в лікувально-профілактичних закладах, аптеках та першочергова госпіталізація;

    4) безоплатний проїзд усіма видами міського пасажирського транспорту (крім таксі), автомобільним транспортом загального користування в сільській місцевості, а також залізничним і водним транспортом приміського сполучення та автобусами приміських і міжміських маршрутів, у тому числі внутрірайонних, внутрі- та міжобласних незалежно від відстані та місця проживання;

    5) безоплатне одержання послуг з оздоровлення та відпочинку відповідно до Закону України "Про оздоровлення та відпочинок дітей".

    Батькам і дітям з багатодітних сімей видаються відповідні посвідчення. Зразок посвідчення, порядок виготовлення і видачі посвідчень встановлюються Кабінетом Міністрів України";

    2) у статті 19:

    "Діти з багатодітних сімей, у складі яких є п`ятеро і більше дітей, а також особи віком від 18 до 23 років із таких сімей звільняються від плати за навчання у вищих навчальних закладах державної та комунальної форми власності усіх рівнів акредитації за умови, що певний освітньо-кваліфікаційний рівень вони здобувають вперше".

    Зазначеним законом також внесені зміни в Кодекс законів про працю та до Закону України “Про відпустки” в частині, що стосується додаткових відпусток; в Житловий кодекс для сімей, які мають п`ятьох і більше дітей; в Закон України “Про пенсії за особливі заслуги перед Україною”, де усиновлені в установленому порядку діти прирівнюються до народжених матір`ю, та зміни до Закону України “Про податок з доходів фізичних осіб”.

    Відповідно до Закону України “Про охорону дитинства” багатодітною вважається сім`я, в якій виховується троє і більше дітей. Дитина - особа віком до 18 років (повноліття), якщо згідно з законом, застосовуваним до неї, вона не набуває прав повнолітньої раніше.

    Закон України “Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань соціального захисту багатодітних сімей” набрав чинності з 1 січня 2010 року.

    За більш детальною консультацією стосовно порядку надання пільг на житлово-комунальні послуги просимо звертатися до управління праці та соціального захисту населення за адресою: м. Чернігів, пр-т Миру 116-а, каб. 6. Довідки за телефоном 5 99 45, 5 99 41.


    В районі функціонує Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) Чернігівської райдержадміністрації.


    Директор територіального центру – Лутченко Олена Михайлівна, тел 5-99-17.


    Територіальний центр соціального обслуговування (надання соціальних послуг) є бюджетною установою, що надає соціальні послуги громадянам похилого віку, інвалідам (які досягли 18-річного віку), громадянам, які перебувають у складних життєвих обставинах вдома та в умовах стаціонарного догляду, які спрямовані на підтримання їхньої життєдіяльності і соціальної активності.

    Основні завдання:

    - разом з представниками охорони здоров`я, ради ветеранів та працівниками сільських та селишних рад виявляє громадян похилого віку та інвалідів, які не здатні до самообслуговування і потребують постійної сторонньої допомоги, проводить обстеження їх матеріально-побутових умов проживання, визначає їх індивідуальні потреби у наданні соціальних послуг, установлює зв`язки з підприємствами, установами та організаціями всіх форм власності з метою сприяння у наданні соціальних послуг, аналізує стан та якість надання соціальних послуг цим категоріям населення, надає благодійну допомогу.

    У територіальному центрі створені структурні підрозділи:

    - відділення соціальної допомоги вдома;

    - відділення організації надання адресної натуральної та грошової допомоги.

    Відділення соціальної допомоги вдома надає, відповідно до Державного стандарту, послугу – догляд вдома за місцем проживання громадянам похилого віку, інвалідам, які не здатні до самообслуговування у зв’язку з частковою втратою рухової активності та потребують сторонньої допомоги згідно з медичним висновком.

    Відділення організації надання адресної натуральної та грошової допомоги співпрацює з різними благодійними фондами та організаціями. Забезпечує соціально-незахищені сім`ї гуманітарним одягом та продуктами харчування.

    Назад



    21 Травня 2017 10:00
    Жалобний захід із вшанування пам’яті жертв політичних репресій біля пам’ятного знака на території Халявинської сільської ради Чернігівського району (20-ий кілометр Гомельського шосе). Початок о 10:00.

    28 Квітня 2017 09:30
    27 Квітня 2017 15:00
    27 Квітня 2017 10:00
    26 Квітня 2017 12:00
    26 Квітня 2017 10:00
    25 Квітня 2017 11:00
    24 Квітня 2017 11:00
    24 Квітня 2017 09:00
    10 Березня 2017 13:00
    09 Березня 2017 11:00
    09 Березня 2017 10:00

    Що на Вашу думку породжує хабарництво?